Wednesday, November 26, 2008

kongga2?

umar daa pandai ajuk cakap ummi...especially kalu sebut fav words dia bila bangun tdo "kongga-kongga"
saya tanya suami saya apa" kongga-kongga"?
suami kata "tula byk sgt bg dia tgk citer katon@playhouse disney"
saya bertanya pada diri sendiri,"akukah yg bersalah?
saya sengeh...bukan apa...tiada pilihan lain...nak bagi uma diam sbb dia selalu nangis bila saya hilang drpd pandangannya (bila ke toilet dan dapur)...
kdg2 saya on webcam kasi eirabibok tgkkan umar via webcam..sekali sekala cik tmah pun buzz tawarkan diri nak" tolong tgk2' umar via webcam...konon tgkkan ceh!
insyallah saya tgh cari cd2 yg menarik dan islamik utk anak saya...agak sukar utk cari yg menarik di sini byknye arabic...tapi insyallah akan cari jalan jugak...
moga2 umar akan cakap benda lain selain "kongga-kongga"...yg x berapa sedap di dengar tu..:p
yg peliknya semua panggila mama..papa..baba...semua dia da pandai ckp...cuma umi dan abi je belum dia pandai sebut...maybe susah skit kut..

umar pun da pandai "sayang"(cium sambil gigit dan tinggalkan sisa air liurnya dipipiku)...tapi jenuh jugak la beberapa kali suruh..sbb dia suka wat dek jek...umar dah byk development skrg..saya sgt seronok sbb dapat tgk development umar depan mata...tambah lagi bila dgr dia ketawa terkekeh2 nampak gigi atas dan bawah...ummi sgt suka!

p/s: tahap kerinduan "mereka"terhadap kami dah maksimum..sampai ada 2,3 kali mimpi saya dan umar..maknanya tu...(cepat2 la pulang ke gagang a.k.a malaysia) "mereka"= maklong ct dan andak yg agak kebadak2kan tu..hehe

3 sahabat ummi:

.0hbintang!. said...

0h umar!
pasni akQ ajaQ umar ckp
i luf u kaQ eiyra~~~
hee xD


umaaarrr~~~
c u 2n8~~~~
mishu lyk crazeh bebeh


kak
bg je umar tgk katun2 arb tu kak
y kisah2 nabi katun sume
t dia leh ckp arab la x)

Blogger Mommy said...

Umar suka eh tgk channel PHD? Kalau Eish la, pasang la apa2 channel for kids, dia tgk jap je..pastu lagi suka main. Dia mmg tak suka sgt tgk tv. Sbb tu bila kami tgk tv, dia pi switch off tv tu...huhuhuh.. sbb tak layan dia..hikhikhik..

Anyway, minta tolong siapa2 dr M'sia belikan VCD utk umar. Kalau beli online kat ummikusayang, tak tahu la cost shipping nya berapa..hehehe.. kalau nak pesan aku tolong belikan pon boleh.

Mrs. Ishamizu said...

Kongga?? ini auntie pon tak phm! hehe..alhamdulillah dh byk progress umar ye..xlme lg pndi ckp la..adala ummi kawan nk berborak!:D takpe cu klu umar ske tgk kartun, yg arab pon apa salahnye..nti pndi speaking arab woo...budak2 kn cpt tgkp!:) zahin masuk 2thn ni la br nk tgk kartun, dulu jgn hrp...tp kartun dia pon the simpson! like father like doter!:D apa2 je la jnj ummi dia ni bley wat keje lain...:)

Dh brp n3 ko aku miss..baguihla byk aktiviti kn! aku pon bestla mbacanya!:)

 

Ummu Umar Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template