Tuesday, January 27, 2009

Umar demam lagi

Ahad lepas saya telah pergi ke trial kelas for arabic speaking class kat Iqra. Cikgu yg ajar tu nama dia Mdm kariman, ada 11 org dlm kelas saya, 3 turkish, 1 sgporean(Liza) and others omputih x dpt tau warganegara apa...the class was so basic dia ajar alif bata, how to pronounce, how to spell kasrah fathah dhammah and evrything...so the Madam ask me to follow another advance class coz i'm look quite booring (menguap lagi tau)...so 'ive decided to take Ms Reesha class on Mon adn Wed..But yg paling interesting the way cikgu tu ngajar memang push kita utk remembering and pronounce..cikgu dia plak active mcm dlm Opray show plak saya tgk...mmg x sedar dah kelas dah habis.

Unfortunately my son dah demam plak dah since dah sminggu lebih he's having flu and cough...bukan umar jek...kami 3 branak semua selsema dan batuk (aaachum!). so kena postpone to start kelas nextweek...sebaik x bayar apa2 payment lagi...Nila akibatnya bila org yg bermusim khatulistiwa datang ke negara yg ada winter...so saya bawa umar ke hosp An-nur, kt paed unit tu mcm dah kenai dah both of us coz every month mesti bawa umar mukhtar ke situ..saya pun pelik jugak umar kalu kena vaccinate x demam tapi dia akan demam time lain...and tau jelah kan umar kalu demam so merap (manja) nak bergayut dan berpeluk je kerjanya..refrigde saya jugak skrg ni dah jadi lil pharmacy sbb penuh dgn ubat2 umar jek.

Sini dah semakin sejuk mlm dh dlm 10 degree..kat Ras Al Khaimah(one of UAE state) dah turun salji...imagine x tempat ada padang pasir turun salji..sungguh2 ku terkejut sapa2 nak tgk salji bleh klik kt blog suamiku...oklah got to go my son dah nangis2..bye!

1 sahabat ummi:

Mrs. Ishamizu said...

kesiannye umar dmm lg..get well soon ye. wah hebatla ummu umar ni, dh masuk advanced arabic class. chayok2.:D

 

Ummu Umar Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template