Wednesday, February 4, 2009

arabic class wk 1

Assalamualaikum,

dah lama saya tidak update..amat bz since last piknik. gamba piknik pun saya x sempat uplod..tp dah uplod kt facebook...minggu ni saya gi kelas arabic last mon and wed..so agak bz..saya dah pay for the arabic class fees and i got a bag with 2 books...bila saya belek2 buku tu ade byk words baru jugak yg saya akan belajar dan revise...tapi buku tu mmg mengajar how to write properly in bahasa jawi la...kalu anda boleh baca dan tulis jawi mmg mudah la...so saya dah agak boring pergi kelas mon..tambahan plak hrtu kelas amat padat kerana ade a group of msian (wives of etihad's pilot ) just started their class on that day so pack la skit..i knew few of them kerna pernah jumpa few times.

So kelas hrtu amat gamat sbb selain dr me, liza sgapore n the new groups ade lg beberapa org minah salleh yg mmg duk ddtg kelas tu...since the class dah mix dgn new and old student so that teacher ajar based on previous lesson..so new student ternganga la...sebaik saya dah tau skit2 masa start dgn trial class...style teacher tu ajar mmg bagus la sbb dia push kita utk menghafal apa yg di ajar dgn memanggil nama kita dan tanya balik apa yg diajar tadi..so be ready la..sapa yg suka menguap2 mcm saya ni mmg selalu kena...hikhikhik.

yesterday(tue) saya pergi kelas yg advance skit kelas yg dah habis separuh buku..ade 4 org msian dlm tu..kenal nama jek...so first half an hour teacher akan wat ice breaking dgn kita so kena cakap dlm bahasa arab la apa yg kita buat smlm..masak apa makan apa tdo kul brp....bila p kelas yg awal dgn advance lebeh kurang sama jek cuma lg lama kita masuk kelas lagi byk vocab yg kita tau..cuma kelas advnce dah touch a lil bit about tasrif..fengel2 ni (faa'la, faa'la, faa'lu) sapa yg pernah blaa arab mesti ingat yg ni kan..

oklah nak buh entry lain but different topic..see u in the nex class (on sunday) bye!

0 sahabat ummi:

 

Ummu Umar Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template