Wednesday, February 11, 2009

Arabic class wk 2

Mggu ini saya telah selesai 2 session lagi kelas arabic ...kelas saya skrg dah start heavy conversation..dah byk vocab utk ayat seharian..saya amat seronok...cuma saya x sempat lagi nak rewrite nota cakar ayam yg saya dpt dlm kelas ...yela teacher arab saya tu amat laju cra ajarnya...soo saya terpaksa menulis mode cakar2 ayam...bila balik umah baca balik x paham dah den...saya jg cuba2 utk meluangkan diri utk mencari kamus..kuintai2 jua buku kamus yg teacher pakai..x besaq sgt oklah kalu bli x berat beg...FYI i punya beg g kelas dah putus. Beg tuh adela cop Iqra learning centre..betapa hebatnya kegigihan ku membawa buku2 hingga putus beg itu..ekekeke..ada harapan nak bli handbag baru yg besaq dan muat semua buku2 tu...hehehehe (mode muka jahat)...skrg dah kena wat skit karangan sebelum masuk kelas sbb teacher akan tanya apa berita terbaru..apa awk buat semalam..masak apa, makan apa, tdo kul brp...bla2x..so kena la ade rangka dia..kalu x kang ade yg ckp melayu plak..so buat skit2 ikut kepahaman ku...

tapi miggu ini badan saya agak pancit this week sbb maybe sbb bendera merah nk dtg..tambahan pulak emosi smakin mendesak teringatkan kt kg (kurang sebulan abgku akan nikah)...dan juga aku rasa ada perlunya aku balik kerana krisis politik di perak (alasan yg x munasabah heheheh) alah mmg ummi umar suka ikutkan perasaan kan..umar pulak dah smakin pandai memprotes berguling2 kalu x dapat atau kita melarang sesuatu..menjerit2 melontarkan suara dia..mmg high key..ponin umi...

suamiku pula menampakkan tanda2 stress dgn kerjayanya..maybe ini kemuncak kerjayanya? (hehee ayat mengarutku) project yg besaq2 juta2 mmg bukan mudah...insyallah setiap problem mesti ada hikmah kan..we learn from the mistake...chaiyo hubby!

1 sahabat ummi:

Mrs. Ishamizu said...

Umar dh setahun yek, dh masuk phase barula tu..sabar, masuk 2thn lg mcm2..nti nk dpt adik, laaain plak ragam dia..lg ponin!:D
nway, chayok to u all...insya Allah ada hikmah-Nya nti.:)

 

Ummu Umar Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template