Sunday, October 18, 2009

Semangat datanglah...

Assalamualaikum,

1. Saya ada byk cerita basi, tapi sbb dah basi saya dah malas nak cerita...saya blum recover smgat utk meneruskn life saya di AD lagi...saya masih mimpi saya duk mesia lg.

2. Kami baru seminggu balik dari malaysia, mood masih mood malaysia...saya kadang2 rasa syahdu bila abi pergi keje dan umar tdo kerna rasa sunyi di umah sendiri.

3. Umar adalah amat meragam sejak balik dr mesia, saya rasa dia dah byk belajar mcmana nak protes, guling2, baling2 brg bila x dapat sesuatu, dan susah hati utk bawa dia ke umah org lain, atau majlis yg ramai org.

4. Setiap malam dia akan meracau dan merengek tanpa sebab, bagi susu pun kdg2 xmau...saya adalah tidak cukup tdo bila umar begitu, tambah pula kami masing2 dlm jetlat mode. Kalu umar x meragam pun tdo saya pun mmg tidak jerap krn adik umar makin aktif dlm pewot neh.

5. Emosi saya makin terganggu bila parents K.an tetiba dapat g haji lasmenet...takut plak kalu makayah saya dpt g jgk..nti sapa lak nk jaga masa saya pantang..nmpak selfishnya saya kan...huhuhu...so ku kerah adik aku kt uni utk cek schedule semnya krn dia akan jadi bidan terjun kala apa2 hal..

6. Umah saya amat berpasir smasa kami tiba isnin lepas, so cpt2 ku book daily maid utk cuci umah..lega skit...kerana dgn perut yg makin besaq neh movement dah limited+mengah selalu...

7. Malam plak bila saya dah tdo saya dah x mampu nak bangun bancuh susu utk umar, nak membangun kan diri di saat ini amat la berat, thanks hubby sbb kdg2 dia kena bgn tu bancuh susu umar.

8. Next appointment doc blum set lagi...sini mmg x frenly patient betui...bila dah jumpa doc, xleh nak set nxt app sbb x dpt schedule doc la..apala..bla...bla..buat hangin jek...pastu dabel std..muka asia ala2 philiphine mcm gue ni slalu malas nak layan...hello my hubby company cover semua tau...ingat free ker?

9. dihujung2 trisem neh fobia nk bsalin tu mmg ada...mcm2 la pk...possibilities yg ada...sapa yg xtakut nk bsalin kan?even dah anak ke2 fobia masih ada...brg2 baby pun blum complete lg..sian adik...nanti ummi listkan apa2 yg xcukup...so akan setelkan cepat...so bleh la ummi pack siap2 beg utk ke hosp...

oklah dah byk saya mbebel...nk p check apa anak teruna saya buat..senyap jetu...


3 sahabat ummi:

Pija Madzlan said...

he he...insya ALLAH tak lama dah la tu...bila semangat datang, it will push u to the limit...but jgn amik semua duty, yg mana yg abi umar boleh buat, leave it to him...preparation untuk sambut adiknya Umar

Mrs. Ishamizu said...

cpt2 bsemangat...salu2la update, nti org kt Msia ni rinduu..hehe..

Sabar eh chu..Umar nk dpt adik, mmg mcm tu. tk care!

MAKCIK REHAN said...

intan, kalau dpt pi thn ni, by right depa dah call calon jemaah utk buat preparation. Dapat surat panjang berjela suh buat itu ini, pi sana pi sini, dgr taklimat itu ini.

Kalau takde dpt surat or call apa2 dr tbg haji, maknanya tak dpt dik. so, akak rasa nnt mak intan leh naik kapal terbang jugak...tapi bukn pi mekah... pi dubai. hehehe...

i know how u feel rite now. malas segala malas rasanya kan. bukan tak excited nak dpt baby, tapi ntahlah kan...susah nk explain perasaan tu kan. maybe sbb anak laki kot... rasa cam moody dan tak semangat nk buat apa2 pon kan... [ni hipotesis akak jer ni - blom sohih lagi..kekeke]

anyway, wish u luck! semoga semuanya berjalan lancar dan dipermudahkan olehNya. Selamat Hari Raya anyway, maaf zahir batin :)

 

Ummu Umar Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template