Sunday, January 11, 2009

Demo Protes Kekejaman Israel

Last friday kami sekeluarga join demo palesin yg dianjurkan di corniche, abu dhabi...selepas solat asar berarak sepanjang jalan corniche..demo ni dianjurkan oleh kerajaan dan dia guide oleh polis2 kt sini secara aman...di dubai, sarjah and RAK juga dia diadakan...ramai jugak org disepanjang jln corniche...ladies pun ramai siap bawak kids dlm stroller (termasuklah saya dgn umar..x larat den nak dukung umar)...but bila saya tgk2 baby...diorang ni kecik2 lagi mcm baru pas pantang je..bagus..diajarkan jihad kecik2 lagi...belajar mengenal musuh2 islam.kalu di malaysia mungkin berbhaya jika membawa stroller sbb adegan "kejar mengejar"akan berlaku...hihihik

bila saya tgk kanak2 yg comel yg bermafla palestin di kepala amatlah comel...bertuah kanak di abu dhabi..boleh berlari ke sana sini seronok...di palestin bagaimana?tersentuh hati saya melihat satu kadbod yg di bawah oleh pendemo tersusun gambar kanak2 yg terkorban,,tegarkah hati kita hanya dengan memandang dang berkata.."dah ajal mereka"...huhh..rasa sedeh yg amat2...

alhamdulillah program itu jalan lancar tanpa ade perkara x diingini walaupun ade bakar membakar bendera israel disini...saya selitkan jua gambar yg sempat disnap atas ihsan jurucamera terancang (suamiku lerr) ...







p/s derma utk palestin masih dibuka jika ada nak menderma bg malaysian kt abu dhabi...

0 sahabat ummi:

 

Ummu Umar Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template