Tuesday, January 6, 2009

chicken pox part 2


Abu umar telah pun 4 hr bekerjea semula selepas cuti 2 minggu kerana chicken pox...namun masih ade lagi ujian dan dugaan yg perlu tempuhi utk paling kurang 2 minggu lagi... ingin saya war2kan disini bahawa anak kesayangan saya dijangkiti chicken pox ataupun measles..sayapun x pasti..tapi since sudah lebih dr 10bintik merah yg dikesan...hmmm tapi umar tidak pula demam cuma dia agak manja sejak dia cukup setahun nih...saya mula gusar...nampaknya saya x leh kemana2 dlm seminggu ni...saya malas dah nak gi hops sbb hrtu doc dah bekalkan ubat kalu umar kena chic pox..so saya geledah kembali ubat yg Doc paed beri kat saya masa vaccinated temph hari , ada paracetamol syrup, calamine lotion and zovirax...zovirax tu saya x pasti apa...kak su nurse kata it' a kin of antibiotic utk chicken pox..and as long as umar dah vaccinated x perlu bg ubat tu..lg pun bintik dia x banyak pun...hmmm sbb x banyak ni la yg saya risau..takut lambat plak baiknya...

umar plak as usual amat active..mcm x sakit..demam pun x..cuma badan dia deda (suam2 gitu) sbb dia selsema mungkin...air kelapa saya dah bagi umar minum..ada la bertambah bintik merah tu...tp saya amat sedih melihat kulit umar yg licin dan mulus utk dicorakkan dgn bintik2 tu tambah lagi yg dibawah hidung dan di kepala...mudah2han tidak meninggalkan kesan parut kelak..kalu x..dah x hencem anak umi nanti hehhehe...oklah doakan umar mukhtar cepat sembuh mcm abu umar!

2 sahabat ummi:

Tokeh Baju Terpakai said...

salam tuan tanah...
maaf menyelit.
jom ke blog teman.
teman juey macam2 barang...

http://bajuterpakai.blogspot.com

Blogger Mommy said...

Salam,
Eish pon dh pernah kena measles masa dia umur 11 bulan. Mulanya dia demam biasa je. Pas dah lega demam baru dia naik bintik2 merah.
Cumanya, tok aku ckp, demam cmpak ni, budak akan sakit2 sendi..lenguh, bisa2. Tp tgk eish tu aktif jugak...hehehe.. chicken pox dia tak kena lg

 

Ummu Umar Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template