Sunday, July 26, 2009

4 hari 3 mlm



Semalam ustaz jemputan sudahpun pulang setelah 4 hari 3 mlm di sini, syukran kepada ustaz kerana sudi meluangkan masa untuk berkongsi ilmu dgn warga AD, syukran jugak kepada semua ahli2 usrah kaum2 bapa dan ibu yg bergotong royong untuk menyediakan juadah amatlah seronok bila makan beramai2...

Program isra' mikraj bermula pada hari khamis ustaz di bawa ke AlAin untuk memberi ceramah israk mikraj di sana.

ustaz di Al Ain

kaum bapa di al ain.

Ustaz bermalam di sana dan diadakan juga qiyamulalail. Pada pg hari jumaat ustaz di bawa ke jabal haffeet dan green mubazzarah, Alain.

jabal hafeet di waktu pagi, disini matahari dah naik seawal pukul 5.30 am.

bergmbar kenangan d puncak jabal hafeet..msg2 tarik nafas sembunyi perut :P

green mubazzarah di waktu pagi, tempat ini diilhamkan oleh sheikh zayed. bukit batu di tanam rumput...sgt cantik...sini adalah kawasan air panas..waktu summer mcm neh air lg makin panas lerrr.


Operasi menurunkan buah kurma, disini buah kurma melata2 di tepi jalan,d taman2 mmg bykk pokok kurma dan boleh diambil free of charge (dpetik dr kata en manaf dia keje dgn police kt sini)
yg kuning blum masak, yg coklat tu dh masak..sgtlah sedap dan nikmat mkn buah kurma masak yg fresh..lemak dan manis meleceh2...

Pada waktu petang jumaat bermula pula program di AD, lokasi di teratak kami....al sawamekh, AD.

Ustaz di al sawamekh, AD

Alhamdulillah inila wajah2 muslimin yg dtg mghadiri majlis, ada juga wakil dr embassy dan dr Dubai.

kaum muslimat dan anak2.

tgk si umar sgt bz mngeluarkan segala buku dan mainan2nya...

Setelah selesai ceramah hadirin menikmati juadah. Program di akhiri dgn solat magrib berjemaah. Alhamdulillah program berlancar dgn baik sekali, jutaan terima kasih kepada semua ahli usrah yg menjayakan program ini dan memberi infaq. Insyallah ganjaran drpd Allah itu adalah pasti.

1 sahabat ummi:

Ummu Mishkah said...

Meriah yer di perantauan.. :)

 

Ummu Umar Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template